Utbedring av belegningsstein

20150827 123553 Small

Denne uken vil det bli arbeide med utbedring av belegningsstein på uteområder ved M242 og M232. Arbeidene starter 07:00 om morgenen og kan vare til 18:00. De mest støyende arbeidene skal helst utføres midt på dagen.

Uken etter vil rivingen av søppelskuret utenfor M232 starte, og arbeidet med å rette opp avløpsrør og nytt uteanlegg vil fortsette i dagene som kommer.

Vi beklager de ulemper dette for for beboerne, men ser frem til et finere uteområde!

 

 

 

 

 

 

Vårdugnad lørdag 29. april

gardeningTid: Lørdag 29. april, kl: 11-15

Badebakken borettslag ønsker små og store velkommen til vårdugnad lørdag 29. april fra klokken 11. Kom for to eller tre eller fire timer etter som du har anledning. Vi regner med å avslutte ca. klokken 15. Vi skal stelle i stand bakgården til 17. mai, og blant annet plante, legge ut bark og jord, og rydde litt.

Vi minner om at alt som står på fellesarealene inne og ute skal være permanent merket med andelsnummer eller navn og at gjenstander som ikke er merket kan bli fjernet, gjennom hele året.

Det blir noe å spise og drikke til arbeidsfolket.

Det er bestilt containere fra Ragn-Sells i forbindelse med dugnaden. Container og EL-bur settes ut onsdag. Containeren tømmes fredag for å være tom før dugnaden. Vi ønsker at beboerne kun benytter container inntil torsdag kveld.

Vi anbefaler at beboerne i størst mulig grad bruker finn.no, facebook.com eller lignende og selger eller gir bort gjenstander som ikke er ødelagt.

Short version in English: Badebakken Borettslag arranges a communal cleanup twice a year, and the next one is scheduled for Saturday April 29th between 11 am and 3 pm. This is a nice occasion to be acquainted with your neighbours! Stay as long as you like. Something to eat will be served near the end of the day. Please permanently label anything you place in public areas inside and outside with your name or apartment number, all non-marked items can be removed. There will be containers placed outside where you can throw away larger items of waste, but not later than on Thursday, since we need an empty container for Saturday.

 

Forslag til nytt uteområde ved M232

På beboermøte arrangert 3. april klokken 19 kom det etterhver til en viss enighet rundt ting som ville være greit å få til når vi river søppelskuret:

  • Høy mur/vegg mot bilverksted for å hindre lyd og lys på nattetid
  • Blomsterkasse eller oppmuring på baksiden av dagens mur slik at hekk på innsiden av mur kan vokse høyere, og det blir enklere å klippe helt inntil
  • Bredere oppkjørsel slik som ved M238 og M240, slik at man kan korttidsparkere for avlessing og plassere container der på dugnad
  • Mest mulig grass på tilgjengelig areal
  • Ta vare på flest mulig av de eksisterende trærne

Her er noen forsøk på å illustrere en mulig fremtidig løsning. Det er bare trærne/buskene og brosteinen som skal gjøres noe med nå. Resten blir til etterhvert.

Kort mur:

M232 OH KM N

Lang mur:

M232 OH LM B

 

les mer…

Beboermøte om uteområdet utenfor M232

soppelskur m232Tid: Mandag 3. april, kl 19:00
Sted: Fellesrommet i Maridalsveien 242

Badebakken borettslag inviterer herved til beboermøte om hva som skal skje utenfor Maridalsveien 232 nå som søppelhuset ikke lenger er i bruk. Vi ønsker alle beboere velkommen, og oppfordrer spesielt de i Maridalsveien 232 til å være til stede. Vi ønsker å finne løsninger som er til fordel for alle beboere i borettslaget samtidig som det ivaretar de som bor i M232 på en god måte.

Det er blitt utarbeidet noen skisser som vil bli vist under møtet, som et utgangspunkt for diskusjonen.

Vi håper beboerne kan komme forberedt og at vi klarer å avvikle møtet i løpet av en halvtimes tid.

Du kan laste ned en presentasjon med noen forslag her (pdf)

 

Eksempler

Her følger noen eksempler på hva som kan være mulig. Disse alternativene vil presenteres i en 3D-modell under beboermøter. For å se bildene i full størrelse kan du høyreklikke og velge «åpne bilde».

Hekk i fortsettelse av dagens mur, stakittgjerde ytterst:

M232 Over Venstre Kortmur

Samme sett høyt ovenfra:

M232 Bakfra Kortmur

Hekk i fortsettelse av dagens mur, henglset stakittgjerde for å kunne plassere container:

M232 Over Venstre Container

Forlengelse av dagens mur, stakittgjerde:

M232 Over Hoyre Langmur

Biloppstillingsplass for korttidsparkering:

M232 Over Langt Hoyre Bilparkering

Biloppstillingsplass for korttidsparkering, sett ovenfra:

M232 Bakfra Bilparkering

Biloppstillingsplass for korttidsparkering, med container:

M232 Over Hoyre Bilparkering Container

 

 

Saker til generalforsamling 2017

I henhold til borettslagsloven § 7-4 varsles det herved om at ordinær generalforsamling i borettslaget vil bli avholdt 1. juni 2017.

Frist for innmelding av saker er 2. april 2017

Vi gjør oppmerksom på at det bare er saker som er nevnt i innkallingen som kan behandles på generalforsamlingen. For å sikre effektiv og god behandling av slike saker, ber styret om følgende:

  • Det bør gå klart frem at saken ønskes behandlet på generalforsamlingen
  • Forslagsstilleren bør formulere et konkret forslag til vedtak. Dette vil hjelpe generalforsamlingen med å behandle og ta stilling til saken.
  • Hvis en sak anses lite egnet for generalforsamlingen, vil styret drøfte med deg om saken heller bør behandles på et styremøte eller beboermøte etter generalforsamlingen.

Styret kan i enkelte tilfeller ta kontakt med forslagsstiller for ytterligere bearbeidelse før innkalling sendes ut.

Alle innmeldte saker må leveres skriftlig til styret innen fristen. Alle saker vil bli sendt trykkeriet i et elektronisk format. Vi ser det derfor som ønskelig å få forslag tilsendt på epost til styret@badebakken.no
Egen innkalling til generalforsamlingen, med vedlegg, vil sendes ut mellom 8 og 20 dager før møtet.

 

Høstdugnad lørdag 24. september

Badebakken Borettslag ønsker små og store velkommen til årets høstdugnad lørdag 24. september fra klokken 11. Kom for to eller tre eller fire timer etter som du har anledning. Vi regner med å avslutte ca. klokken 15. Vi skal stelle i stand bakgården for vinteren og rydde ute og inne i fellesarelene.

Vi minner om at alt som står på fellesarealene inne og ute skal være merket med andelsnummer eller navn og at gjenstander som ikke er merket vil bli fjernet. Alle sykler i fellesboder og sykkelstativer ute er merket med gulgrønn teip, for å finne ut hvilke som ikke er i bruk. Dersom ikke teipen er fjernet av beboer før dugnaden, vil lås bli klippet og sykkel fjernet. Dette gjelder uansett om det er navnelapp på sykkelen. 

Vi er strenge på bruk av fellesarealene siden det ofte blir veldig fullt i sykkelrommene, og vi opplever at flere sykler støver ned.

Det blir noe å spise og drikke til arbeidsfolket.

ikke i container ragn sells

Styret har bestilt containere fra Ragn-Sells i forbindelse med dugnaden. Det vil settes ut container på onsdag som kan benyttes av beboere onsdag og torsdag kveld for privat avfall.

NB! Det må ikke kaste spesialavfall som f.eks bildekk og malingsrester. Det medfører bøter. Slikt leveres til miljøstasjonen oppe på Shell eller kjøres til Haraldrud gjenbruksstasjon. I tillegg vil det bli utplassert to EL-bur til elektrisk avfall. Containeren som kommer fredag skal kun benyttes til dugnad. Etter dugnaden kan beboere også kaste avfall i denne, dersom det er ledig plass. OBS: Containeren skal ikke overfylles. Klikk på plakaten til høyre for å se stor versjon om du ikke kan lese teksten her.

Vi anbefaler at beboerne i størst mulig grad bruker finn.no eller lignende og selger eller gir bort gjenstander som ikke er ødelagt.

Short version in English: Badebakken Borettslag arranges a communal cleanup twice a year, and the next one is scheduled for Saturday September 24th between 11 am and 3 pm. This is a nice occasion to be acquainted with your neighbors! Stay as long as you like! Something to eat will be served near the end of the day. Please label anything you place in communal areas inside and outside with your name or apartment number, all non-marked items will be removed. Bicycles have also been marked with green/yellow tape, to detect if they are in use. Bikes that still have this tape when the cleanup starts will get their locks cut and be removed.  There will be containers placed outside 240 where you can throw away larger items of waste on Wednesday and Thursday, but please do not throw hazardous materials or rubber tyres. Those must be disposed of at e.g. Haraldrud Gjenbruksstasjon and the Shell gas station nearby. The container arriving on Friday is for the cleanup and will be closed for general use.

 

0000259 container-10m3 280

Rydding av fellesarealer

Den 24. september er det igjen tid for dugnad og som vanlig vil vi i forbindelse med dugnaden rydde opp på fellesarealer både ute og inne. Vi minner derfor om husordensreglene. Sykler og annet utstyr skal ikke plasseres i inngangspartiet, dette av både brannvern- og renholdshensyn. Det tillattes dog at det plasseres EN barnevogn pr barn i gangpartiet.

fellesarealrydding

Gjenstander som er hensatt på fellesareal ute og inne, inkludert fellesområdet i kjeller, kan fjernes etter beskjed fra styret. Det kan ikke kreves erstatning for tap i forbindelse med opprydding av gjenstander på fellesarealer. Vi oppfordrer alle som oppbevarer gjenstander på fellesarealet til å merke disse med navn eller andelsnummer. Uten slik merking kan ikke styret gi beskjed om fjerning, og gjenstanden kan derfor fjernes uten varsel.

For å kontrollere hvorvidt sykler som står i sykkelstativene ute og i sykkelbodene inne er i bruk, så vil alle sykler markeres med teip.  Dersom teipen ikke er fjernet innen dugnaden, 24. september, vil sykkelen bli fjernet. Dette gjelder også sykler som står låst og styret er ikke erstatningsansvarlig for eventuelt klippet lås. Da det er begrenset med plass i sykkelbodene henstiller vi beboerne til å vise hensyn til hverandre og ikke ta opp flere sykkelplasser enn strengt nødvendig. Sykkelboden skal heller ikke brukes til lagring av andre gjenstander enn lagring av sykler/sparkesykler.

På forhånd takk for hjelp med å holde fellesområdene våre ryddige. Mer informasjon om dugnaden kommer snart, men husk å sette av tidsrommet 11-15 allerede nå!

Beboermøte: Ballspill i bakgården

bilde av en fotballSted: Fellesrommet i Maridalsveien 242
Tidspunkt: Tirsdag 14. juni kl. 18:00 – 18:30

Borettslaget har vedtatt i sine husordensregler at ballspill er forbudt i bakgården. Dette oppleves for noen barn, og foreldre, som vanskelig å forholde seg til. Samtidig er det vanskelig for styret å følge opp generalforsamlingens vedtak når forbudet ikke overholdes i det daglige, selv etter påminnelser fra styrets medlemmer.

les mer…

Generalforsamling 2016

landskapet 01Årets generalforsamling finner sted onsdag 1. juni klokken 18:00, i fellesrommet i Maridalsveien 242. Vi åpner for registrering fra 17:45.

Husk å fylle ut registreringsblankett (side 3, eller last ned her og skriv ut) på forhånd. Dersom du ikke kan stille bør du sørge for å gi en fullmakt til en annen andelseier du kjenner, eller til styret, med instruks om hva de skal stemme.

Vi har også lister for påmelding og sjekk av opplysninger til elektroniske for e-post og tekstmeldinger, dere vil bli sendt til dette etter å ha blitt registrert.

les mer…

Bli kvitt større gjenstander og elektrisk avfall!

Styret har bestilt containere fra Ragn-Sells i forbindelse med dugnaden. Containeren ankommer i dag, onsdag 4. mai. Containeren for dugnaden vil ankomme fredag og beboerne henstilles derfor til å kaste sitt avfall innen torsdag, slik at vi får plass til avfall under dugnaden. I tillegg vil det bli utplassert EL-bur til elektrisk avfall.

Vi anbefaler at beboerne i størst mulig grad bruker finn.no eller lignende og selger eller gir bort gjenstander som ikke er ødelagt.

NB! Det må ikke kaste spesialavfall som f.eks bildekk og malingsrester. Det medfører bøter. Slikt leveres til miljøstasjonen oppe på Shell eller kjøres til Haraldrud gjenbruksstasjon.

Short version in English: There will be containers placed outside where you can throw away larger items of waste, but please do not throw hazardous materials or rubber tyres. Those must be disposed of at e.g. Haraldrud Gjenbruksstasjon and the Shell petrol station nearby. Please finish throwing stuff within Thursday night, as the container coming on Friday is meant for the cleanup on Saturday.

ikke i container ragn sells

Vårdugnad 7. mai

Gerald G GG Potentilla anserinaBadebakken borettslag ønsker små og store velkommen til vårdugnad lørdag 7. juni fra klokken 11. Kom for to eller tre eller fire timer etter som du har anledning. Vi regner med å avslutte ca. klokken 15. Vi skal stelle i stand bakgården til 17. mai, og blant annet plante litt.

Vi minner om at alt som står på fellesarealene inne og ute skal være permanent merket med andelsnummer eller navn og at gjenstander som ikke er merket kan bli fjernet, gjennom hele året.

les mer…

Garasjefeiing onsdag 27. april, kl. 10-14

Garasjen stenges for trafikk onsdag 27. april mellom kl. 10 – 14, ingen ut- eller innkjøring i denne perioden tillates. Alle biler må fjernes fra garasjeanlegget slik at vi får rengjort parkeringsplassene. Styret ber om at alle beboere respekterer dette og at beboere gir potensielle leietakere, dersom p-plassen leies ut, beskjed i god tid.

Bytting av strømmålere

Styret regner med at alle andelseiere har fått eller snart får varsel fra Hafslund Nett om at det snart skal byttes ut strømmålere hos dem. Siden våre målere står i fellesområde vil det ikke være nødvendig å være hjemme når målerne blir skiftet. Styret sørger for at Hafslund/Eltel AS vil få tilgang til blokkenes fellesområder og tavlerom.

Husk at strømmen blir borte mens skiftingen pågår.

Det står mer på spørsmål og svar-sidene til Hafslund.

Avfallsbrønner er klare til bruk

Steinbakken as melder at anlegget fra i dag er åpnet og klart til bruk. De eksisterende avfallscontainerne vil bli samlet inn av renovasjonsetaten i løpet av de nærmeste dagene.

Styret minner beboerne om å utvise forsiktighet ved tømming av de nye brønnene. Hold god avstand og pass på barn.

Søppelskuret utenfor M232 vil bli låst etter siste tømming, inntil videre.

20160331-Q3318464
Slik ser det nye anlegget ut

les mer…

Etablering av nytt nedgravd avfallsanlegg

I uke 11 (neste uke) starter arbeidet med å etablere vårt nye nedgravde avfallssystem. Vi henstiller alle foreldre til å passe ekstra godt på barna. Søppelskuret utenfor M240 må rives for å få plass til det nedgravde anlegget, så containerne som står der inne må stå ute i friluft mens anleggsarbeidet pågår. Vi henstiller beboerne om å ikke overfylle containerne og holde bakken rundt ren. Søppelskuret utenfor M232 vil være operativt inntil nytt anlegg kan tas i bruk.

Her er meldingen fra Steinbakken entreprenør as:

Beboerinformasjon mars 2016

ANLEGGSPERIODE: UKE 11-13 2016

BADEBAKKEN BORETTSLAG ETABLERER NYTT NEDGRAVD AVFALLSANLEGG

Avfallsbrønnene vil være klare til bruk etter at sperregjerder er fjernet og innkasthus er merket

Arbeidet vil omfatte:  

  • Riving/bortkjøring av eksisterende avfallshus  
  • Oppgraving av byggegrop for avfallsbeholder  
  • Montering av avfallsbeholdere  
  • Tilbakefylling med egnede knuste steinmasser  
  • Asfaltering

SIKRING AV BYGGEPLASSEN

Det er entreprenørens ansvar å sikre byggeplassen på best mulig måte. Vi vil imidlertid henstille alle foreldre til å passe ekstra godt på barna i anleggsperioden. All lek ved grøfter, utstyr og på lagerplasser er strengt forbudt.

STØY OG TILGJENGELIGHET

Grunnarbeidene vil nødvendigvis medføre enkelte ulemper for beboerne. Støy, støv og en begrensning på tilgjengeligheten kan være vanlige konsekvenser av anleggsarbeidet. Badebakken borettslag håper likevel at dette ikke vil skape for store problemer for den enkelte beboer.

Badebakken borettslag har engasjert Steinbakken entreprenør as til å gjennomføre arbeidene. Eventuelle spørsmål omkring anleggsarbeidene kan rettes til tlf 22 80 22 00

WWW.STEINBAKKEN.AS

 

Saker til Generalforsamling i Badebakken borettslag 2016

Har du saker til årets generalforsamling må du levere dette skriftlig til styret innen 20. mars 2016. Alle saker vil bli sendt trykkeriet i et elektronisk format. Vi ser det derfor som ønskelig å få forslag tilsendt på epost:

styret@badebakken.no

Årets generalforsamling vil avholdes 1. juni 2016. Alle vil få innkallelse til Generalforsamlingen i løpet av mai 2016.

Tilbakemelding på oppussing

Styret gjennomfører oppussing av oppganger og utskifting av dørtelefonanlegget, og ønsker i den forbindelse å få tilbakemeldinger dersom beboere opplever mangler eller problemer knyttet til utført arbeid. Styret ønsker å få på plass en oversikt slik at vi kan få utbedret feil og mangler så snart som mulig etter at arbeidene er ferdigstilt.

Styret ønsker tilbakemelding fra beboere så snart som mulig og innen 26. februar 2016. Beboere som allerede har tatt skriftlig kontakt med styret behøver ikke å sende inn en ny forespørsel.

Beboermøte tirsdag 9. februar

Styret ønsker med dette å innkalle til beboermøte førstkommende tirsdag 9. februar kl. 20:00 i fellesrommet, Maridalsveien 242.

Formålet med møtet er å informere beboere om saker som pågår og få innspill/synspunkter fra beboere.

Saksliste:

  1. Styret informerer om saker som pågår (20 minutter):
    1. Oppussing av oppganger
    2. Skifte av dørlåser/porttelefoner
    3. Nedgravd søppelanlegg (Metro)
    4. Beboere kommer med tilbakemeldinger/råd
  2. Styret informerer om mulig oppussing av gulvet i fellesrom og presenterer ulike alternativer (30 minutter)
  3. Annet (10 minutter)

Låser på ytterdører

Mange beboere har meldt fra om, og flere har sikkert irritert seg over, låsmekanismene på ytterdørene. Den elektriske låsen begynte å bråke langt mer da vi byttet porttelefonanlegg, på grunn av forskjellig spenning på nytt og gammelt anlegg. Styret har bestilt skifte av låser på seks ytterdører, og låssmeden skal bytte ut dørklinkene med en bøyle slik at man bare kan dra opp døren når den er låst opp, slik løsningen er på de fleste moderne anlegg.

Navneskilt på nye postkasser

De gamle postkassene vil byttes ut i alle bygg når arbeidet i alle oppgangene er ferdigstilt i februar 2016. De gamle postkassene vil da tas ned og nye vil bli montert. Ny nøkkel vil bli levert i gammel postkasse som vil bli stående langs veggen i noe tid før de blir fjernet. Postkassene vil bli montert med ferdig inngravert skilt. Styret har registrert informasjonen som står på de eksisterende postkassene, og med mindre vi får beskjed om endringer, vil dette bli brukt.

Det er en begrensing på maksimalt 23 tegn per linje, og maksimalt 5 linjer per skilt. Dersom dagens navneskilt ikke passer med dette, må dere kontakte styret og fortelle hva som skal stå på skiltet. Alle postkasser, bortsett fra de i Maridalsveien 234, vil bli oppgradert til samme standard som de som allerede er i 234. Det vil også bestilles navneskilt til postkassene i 234.

Kontakt Siv-Elisabeth på adressen seskjelbred (ætt) gmail dått com før 3. januar 2016 for å spesifisere hva du vil ha på navneskiltet.

English version: The building cooperative will upgrade the mailboxes in each building in connection with the remodeling of the stairways and common areas, except in Maridalsveien 234, which already have the new type of mailboxes. The old boxes will be set against the wall, for a while, where you can fetch your new key inside your old box.

We will order new nameplates for each mailbox. The Board has recorded all current mailbox nameplates, and unless you notify us about changes, the new plates will contain the same names as before.

Each sign contains at most 23 letters across and 5 lines down. If your current nameplate violate this limitation today, you will have to notify the Board and specify your new plate. The mailboxes in Maridalsveien 234 will also get new nameplates. Please contact seskjelbred (at) gmail dot com with your specification within January 3rd, 2016.

Example from / eksempel fra: http://skiltbutikken.posten.no/ :

stort-white

For styret