USBL-nøkkelen
Oppdatert 14. desember 2021
Borettslaget har inngått avtale om USBL-nøkkelen. Dersom du ikke har tilgang til nøkkelen i appen fra Unloc må du ta kontakt med styret for å få tildelt tilgang. For å få tilgang må du ha registrert et telefonnummer på «din side» hos USBL.no.
Ser mer informasjon på https://www.usbl.no/styret/usbl-nokkelen
Avtale om TV-leveranse avsluttes
Oppdatering av sak (5. desember 2021)
Ekstraordinær generalforsamling har besluttet å ikke inngå kollektive avtaler for verken TV eller internett, se protokoll fra møtet.
Styret jobber nå med å lage informasjon til alle beboere. Det er forventet at dere snarlig får noe informasjon fra RiksTV inkludert priser for individuelle avtaler. Dersom du har spørsmål må du bare ta kontakt med styret på vår epostadresse. Vi forventer at avtalen med RiksTV avsluttes 31. januar 2022. Mer informasjon kommer snarlig.
Container
Vi får levert container til borettslaget tirsdag 23. november til fredag 26. november. Container blir satt utenfor M238.
Tirsdag 23. november:
Utsett av en beholder for EL-avfall og en 10m³ åpen container «BLANDET AVFALL».
Onsdag 24. november:
Container tømmes og ny settes ut «BLANDET AVFALL».
Fredag 26. november:
Henting av container og EL-avfall
Vi ønsker at brukbare gjenstander gis bort på Finn.no (eller på annen måte) slik at andre kan gjøre nytte av det dere ikke har behov for. Vi har i flere år sett at vi i borettslaget kaster «fine nok» møbler m.m. som kanskje andre kunne ha brukt for. Dersom du gir bort på f.eks. Finn.no kommer noen og henter det hos deg helt gratis!
Vi har bestilt container for blandet avfall. Det betyr ikke at du kan kaste hva du vil. Farlige stoffer (f.eks. lyspærer og batterier) m.m. er ikke lov å kaste i containeren. Dersom du gjør dette får borettslaget en kraftig bot – noe vi har opplevd tidligere.
Det er ikke tillatt å kaste avfall i fargetette avfallssekker. Dersom avfallssekker benyttes må disse være gjennomsiktige.
Blandet avfall
EL-avfallsdunk
Lyspærer og batterier er IKKE elektriske produkter og skal IKKE kastes i EL-avfallsdunk.
Containeren er full dersom det ligger gjenstander til kanten av containeren. Blir det mer søppel henter IKKE Ragn-Sells containeren. Borettslaget blir belastet og styremedlemmer må ta ut avfall fra containeren før vi kan få den hentet på nytt. Deretter må styret legge ekstra avfall tilbake i ny tom container. Også dette har styret opplevd noen ganger. Kan du hjelpe oss, og dine naboer, slik at vi ikke må rydde i containeren neste uke? Dersom barn hjelper til trenger de også å få beskjed om hva de kan kaste og når containeren er full.
Innkalling til ekstraordinær generalforsamling
Det innkalles til ekstraordinær generalforsamling i Badebakken Borettslag
Sted: Kaysalen, Sagene Samfunnshus, Kristiansandsgate 2
Tidspunkt: Mandag 22. november 2021 kl. 18:00
Alle andelseiere skal ha mottatt en innkalling i sin postkasse. Digital innkalling kan lastes ned fra lenken under:
Digital innkalling til ekstraordinær generalforsamling 2021
Vi ønsker alle velkomne.
Utskifting av takvinduer
Styret vil få gjennomført utskifting av takvinduer med oppstart i uke 41, fra 14. oktober. Arbeidene vil starte i Maridalsveien 232 før det avsluttes i Maridalsveien 242 før jul. Beboere som blir berørt vil snart motta et varsel i sin postkasse.
For at firmaet skal få mulighet til å skifte vinduene må det ryddes under og i området rundt vinduet. Dere som beboere må påse at møbler, tepper m.m. er ryddet bort når arbeidene starter og at det er minimum 2 meter fri adkomst under vinduet. Det må påregnes noe støv fra arbeidene og dere må selv dekke til møbler e.l. for å beskytte mot dette.
Det vil bli utplassert en brakke og en oppslagstavle på grøntområdet ved Maridalsveien 242 hvor det vil være oppdatert informasjon fremover. Har du spørsmål må du bare ta kontakt med styret eller utførende firma.
Saker til ekstraordinær generalforsamling
Styret vil avholde en ekstraordinær generalforsamling 22. november 2021. Møtet vil avholdes i Sagene samfunnshus, Kaysalen. Har du saker som du ønsker fremmet i møtet må du levere dette skriftlig til styret innen 4. oktober 2021. Dersom du har levert saker til årsmøte tidligere må du sende dette inn på nytt innen fristen. Vi ber om å få alle forslag tilsendt på epost: styret@badebakken.no
Alle vil få en egen innkallelse til møtet i november.
Leie av fellesrom
Sett i lys av regjeringens og kommunens oppdaterte smittevernregler, vurderer styret det slik at man nå kan leie ut lokaler til beboere. Styret finner det hensiktsmessig at arrangementer i borettslagets fellesarealer følger bestemmelsene for sammenkomster i private hjem. Det vil være den som leier fellesarealene som står som ansvarlig arrangør, og som er ansvarlig for at de til enhver tid gjeldende smittevernregler følges.
Kontroll av røykvarslere og brannslanger
Oppdatering av sak (20.08.2021)
Styret er i gang med å få en gjennomgang av brannsikkerhetstiltak i alle leiligheter. Arbeidet vil bli utført i begynnelsen av september av Gowens AS.
I alle leiligheter vil røykvarsler(e) bli byttet ut med nye. Samtidig vil brannslanger bli kontrollert. I Maridalsveien 236 hvor det er montert brannvarslingsanlegg vil det ikke bli montert røykvarslere, og det vil kun bli utført kontroll av brannslange.
Dere vil snarlig motta et varsel i postkassen med tidspunkt for besøk. Det er viktig at dere gir Gowens tilgang til deres leilighet. Dersom tidspunktet ikke passer MÅ dere ta kontakt med firmaet og avtale et nytt tidspunkt. Det påløper kostnader dersom dere ikke gir svar og ikke gir tilgang til leiligheten til avtalt tidspunkt.
Har du har spørsmål må du bare ta kontakt med firmaet eller styret.
9. april 2021
Styret vil i løpet av 2021 gjennomføre en kontroll av røykvarslere og brannslanger. Alle røykvarslere vil byttes ut med nye. Så snart vi har fått et tidsrom for utskiftingen vil alle beboere bli orientert og få et tidspunkt for gjennomføringen. Visste du at du i vårt Dokumentarkiv kan finne informasjon om bl.a. din nåværende røykvarsler og porttelefon?
Arbeider ved DNamo-bygget
Oppdatering av sak (10.07.2021)
Gjerdet er nå ferdigstilt og det er lagt ut gress. I forbindelse med utearealer hos naboen har det blitt plantet noen trær svært nærme vår tomtegrense. Disse trærne kan bli 15 meter høye og potensielt gi skygge for vårt uteområde. Styret er i dialog med utbygger og landsskapsarkitekt for å se på løsninger.
Oppdatering av sak (31.05.2021):
Etter en lengre tid med forsinkelse fra Kruse Smith AS har de nå startet med å sette opp gjerde samt legge gress på vår tomt inkludert sikre vanning av plenen gjennom sommeren.
Grunnet en litt rar tomtegrense med en «vinkel», se bilde under, har styret i Badebakken Borettslag og styret i sameiet «Dnamo» blitt enige om å etablere gjerdet med litt rettere linjer.
Gjerdet settes opp slik at tomtearealet på begge sider ikke påvirkes av den nye linjen for gjerdet. Det betyr at den noen steder går litt lenger inn på vår side og noen steder litt mer inn på Dnamo sin side av tomtegrensen.
Container
Neste uke får vi levert container til borettslaget. Her kan dere kaste litt større ting som er søppel.
Vi ønsker at brukbare gjenstander gis bort på Finn.no (eller på annen måte) slik at andre kan gjøre nytte av det dere ikke har behov for. Vi har i flere år sett at vi i borettslaget kaster «fine nok» møbler m.m. som kanskje andre kunne ha brukt for. Dersom du gir bort på f.eks. Finn.no kommer noen og henter det hos deg helt gratis! les mer…
Rens av takrenner
Det vil bli utført rens av takrenner denne uken, med forventet oppstart onsdag og planlagt ferdigstillelse fredag. Det vil bli benyttet lift til arbeidene. Det er Takrenneservice som vil utføre arbeidene.
Forhåndsvarsel om årsmøte 2021
Iht. gjeldende lov varsles det herved om at ordinært årsmøte i Badebakken borettslag vil bli avholdt 25. mai.
Frist for innmelding av saker er 30. april.
Vi gjør oppmerksom på at det bare er saker som er nevnt i innkallingen som kan behandles på årsmøtet.
Grunnet tiltak i forbindelse med nasjonal Covid-19 pandemi har styret besluttet at årsmøtet skal gjennomføres digitalt. Styret planlegger å organisere et ekstraordinært årsmøte etter sommeren så fremt det er i tråd med de retningslinjer som da gjelder. les mer…
Årsmøte 2021
Det er nå snart tid for årets generalforsamling 2021. Grunnet tiltakene i forbindelse med Covid-19 pandemien ser styret seg nødt til å avholde et digitalt årsmøte. Møtet vil bli gjennomført tilsvarende årsmøtet i 2020. Informasjon om fjoråret kan dere finne her: Generalforsamling 2020.
Generalforsamlingen vil avholdes digitalt ved at andelseierne kan logge inn på “Min Side” på usbl.no og stemme. Tidspunkt og tider vil komme senere. Om kort tid vil dere få mer informasjon tilsendt. Grunnet begrensninger ved den digitale løsningen anbefaler styret at beboere kun melder inn saker som det er svært viktig at får en hurtig behandling. Dersom saken du/dere ønsker å fremme kan vente noen måneder har styret planer om å gjennomføre et fysisk møte høsten 2021. Gitt tilbakemeldingene om vaksinering og planer for gjennomåpning fra myndighetene ser styret det som meget sannsynlig at det vil bli mulig å gjennomføre et slikt fysisk møte i 2021.
Dersom du har spørsmål til årsmøtet eller er usikker på om din sak kan vente noen måneder må du bare ta kontakt med styret for å få råd og hjelp.
Graving ved M234
Dnamo-bygget som oppføres sør for vår tomt har behov for å få koblet seg til overvannskummen på vår tomt litt sør for Maridalsveien 234. Det vil derfor fra 1. mars være noe gravearbeider knyttet til dette. Arealene som gress og busker vil bli tilbakesatt slik det var før arbeidene startet. Arbeidene har estimert varighet i ca. en uke. Området vil bli sikret og stengt for ferdsel så lenge arbeidene pågår.
Utskifting av varmtvannsberedere
OBOS prosjekt anbefalte styret, i forbindelse med stigerørsprosjektet, at varmtvannsberedere bør vurderes erstattet med nye. Det er varierende alder og type på de berederne som står der i dag. En ny bereder har blitt byttet i M234 underveis i stigerørsprosjektet som erstatning for defekt bereder.
Utskifting av takvinduer
Styret jobber med å få kartlagt tilstand til alle takvinduer i borettslaget med en plan om utskifting. Foreløpig har borettslaget inngått en avtale med OBOS Prosjekt om prosjektledelse. Styret vil orientere alle beboere så snart vi har mer informasjon tilgjengelig.
Vedlikehold av vinterhagetak
Styret har besluttet, etter noen vannproblemer i enkelte vinterhager, å utføre en visuel utvendig inspeksjon av alle vinterhagetak samt etablere tiltak for å lede vann bort fra vinterhagefasadene. Arbeidet er beregnet med oppstart uke 3. Alt arbeid vil bli utført utvendig ved bruk av lift.
Høstrydding og containere
På grunn av situasjonen vi er i blir det ikke felles dugnad i høst heller. Vaktmester Andersen er leid inn til å holde uteområdene i orden.
Mandag 5. oktober vil det i den anledning bli satt ut en hageavfallscontainer utenfor M238, den er kun ment for vaktmester, ikke for beboere.
Beboere får sjansen til å bli kvitt sitt rusk og rask også. Tirsdag 6. oktober vil hageavfallscontaineren hentes av Ragn-Sells, og det vil bli satt ut en container for blandet avfall. Denne tømmes, og ny settes ut onsdag og den hentes fredag. Det vil også settes ut en EE-container for elektronisk og elektrisk avfall. Containerne skal ikke fylles over kanten.
Vi ber om at hver blokk rydder på sitt eget fellesområde, både inne og ute.
NB! Dere må ikke kaste spesialavfall i container for blandet avfall. Eksempel på dette er bildekk og malingrester. Det medfører betydelige bøter. Slikt leveres til miljøstasjonen oppe på Shell eller kjøres til gjenbruksstasjon.
Vi anbefaler at beboerne i størst mulig grad bruker finn.no eller lignende og selger eller gir bort gjenstander som ikke er ødelagt. Man kan også gi bort ting på borettslagets facebookgruppe.
Utleie av fellesrommet utsettes inntil videre
Styret har besluttet å utsette muligheten for utleie av fellesrommet inntil videre, og begrunner dette med Covid-19 situasjonen og utfordringer med å finne sikre og gode rutiner som vil ivareta både de om leier lokalet og beboere i borettslaget. Styret vil vurdere situasjonen nøye fremover og vurdere å åpne opp for utleie igjen dersom forholdene tilsier dette.
Protokoll fra generalforsamling 2020
Protokoll fra årets generalforsamling er nå tilgjengelig (klikk her). Tidligere års protokoller og innkallinger ligger i et eget arkiv.
Vi er glad for at det deltok hele 45 stykker på generalforsamlingen, det var spenning knyttet til oppmøtet siden dette var første digitale årsmøte. Vi endte altså opp med en pen oppgang fra i fjor.
Hver eneste andelseier bør huske på at de eier ca. 1% av dette boligselskapet, og det er viktig å være med og bestemme. Vi har laget en egen artikkel med litt mer informasjon om generalforsamlinger.