Oppdatering på rørprosjekt 25.10

Det er laget en prosjektside for å samle informasjon vedrørende rørprosjektet. Der finner dere blant annet beboermappe fra Trygg VVS i elektronisk format, som alle beboere og andelseiere må sette seg inn i. Presentasjoner fra møtet er også tilgjengelig på denne siden.

Trygg VVS melder at borearbeider i kjeller vil starte opp rundt månedsskiftet, tidligst sent i neste uke. Det er bedre med for mye tildekking enn for lite, ta vare på tingene i kjelleren. De som har boder som blir direkte berørt vil bli kontaktet av Michael i Trygg VVS.

For de som skal pusse opp badet og er uten toalett og dusj i lengre perioder, har Trygg VVS og styret blitt enige om at det vil innredes fasiliteter for dette på handicaptoalettet i fellesrommet i 242 mens prosjektet pågår. For de som har små barn og velger å være hjemme så finnes det muligheter for å bruke portabelt toalett. Snakk med Trygg VVS ved førbefaring og eventuelt bestillingsmøte.

 

 

les mer…

Tidsplan for utskifting av vannrør

Vi har fått en plan fra prosjektleder hos Trygg VVS som viser alle viktige datoer i rørprosjektet for den enkelte andelsleilighet. Det er viktig at alle setter seg inn i denne.

VIKTIGE DATOER FOR BADEBAKKEN BORETTSLAG

FORKLARINGER OG INFORMASJON TIL VIKTIGE DATOER FOR BADEBAKKEN BORETTSLAG

Førbefaring: Vi starter kl 0800, og holder på til vi er ferdige. Beboere som skal videre på jobb oppfordres til å møte nede ved inngangsdør kl 0800. Vi lager da en liste på hvilke leiligheter som taes først, regn med ca 20 min pr leilighet på førbefaring. e-post: johan@tryggvvs.no

Bestillingsfristen: Beboer leverer bestilling merket «bestilling» til tina@tryggvvs.no sensest dato for bestillingsfrist. Hvis du ønsker bestille nytt bad så avtales dette på førbefaring og vi avtaler et bestillingsmøte.

Låsbytte: Mellom kl. 08.00-09.00. Låsesylinder i døren skiftes og beboer må være tilstede eventuelt levere nøkler på forhånd til Michael på tlf 46218073

Tildekking: Det leggges beskyttelsespapp på gulv. Beboer trenger ikke å være tilstede

Vasking: Badet skal etter planen være ferdig, og det blir gjennomført en byggvask i leilighetene mellom kl. 08.00-17.00. badet kan taes i bruk!

Ferdigbefaring: Vi starter kl 0800 og holder på til vi er ferdige Representant fra Trygg VVS, Obos og eier av leilighet møtes for ferdigbefaring av bad. For de som skal videre på jobb, eller er avhengig av at befaringen gås tidlig oppfordres det til å møte ved inngangen kl 0800, det vil da være mulig å avtale rekkefølge, regn med ca 20 min pr leilighet ved ferdigbefaring. e-post: johan@tryggvvs.no

Lås tilbake: Låsesylinder i dør skiftes tilbake. Mellom kl. 08.30-09.30. Beboer må være hjemme. Kontaktperson er Michael på tlf 46218073

Last ned som PDF-fil

Styrets kommentar: For de som har elektroniske dørlåser (f.eks. Yale Doorman) og kan lage midlertidige koder og dele disse med prosjektet vil det mest sannsynlig være unødvendig med låsbytte.

Informasjonsmøte – utskifting av vannrør

Tid: Tirsdag 22. oktober 2019 kl.18.00
Sted: Fellesrommet i Maridalsveien 242

Velkommen til informasjonsmøte om rehabilitering av vannrør i alle leiligheter. Det vil bli gitt viktig informasjon om hvilke arbeider som skal utføres i din leilighet, samt fremdriftsplan for hver enkelt leilighet og oppgang.

ALLE ANDELSEIERE OPPFORDRES PÅ DET STERKESTE TIL Å MØTE

Vi forventer dermed stort oppmøte, så fint om hver andelseier stiller med kun én person. Sørg for å ha en stedfortreder om det ikke er mulig å stille selv. Leietakere er også velkommen.

Med vennlig hilsen,
Trygg VVS AS, OBOS Prosjekt AS og styret i Badebakken borettslag

PS: Registrér deg for mottakelse av elektronisk informasjon og husk å oppdatere telefonnummer og epostadresse om disse har endret seg.

 

Last ned innkalling som pdf-fil her

Grevlingene våre skal omplasseres

bilde av en grevling

Europeisk grevling. (Foto: BadgerHero CC BY-SA 3.0, fra wikipedia)

Styret har engasjert et skadedyrfirma for å fjerne grevlingene ved Maridalsveien 232 og lekeplassen. De har satt ut et bur og et viltkamera. Det er viktig at dette får stå i fred. Vi oppfordrer derfor foreldre til å passe på at barna ikke rører det. Det er også viktig at en fanget grevling ikke blir stresset. Buret blir sjekket jevnlig, og grevlingene vil bli kjørt bort. Dersom noen observerer fanget grevling på dagtid, send gjerne melding til styret på 93019202.

 

Fellesrommet er klart for bruk igjen

Møtesalen i fellesrommet er i orden igjen etter at det ble utsatt for vannskade rett før jul, slik dere har sett. Gå til siden for beboertjenester for å reservere. Det kan bli litt redusert tilbud fra høsten og frem til neste sommer på grunn av prosjektet for utskifting av vannrør.

Informasjon sommeren 2019

Oppstart av rivningsarbeider på DNAMO-tomta i august

I august, etter at byggeferien er over, har vi blitt varslet om at rivningsarbeidene på DNAMO-tomta vil startes opp. Det er ikke til å unngå at beboerne i vårt borettslag vil merke dette, særlig de som bor i M232 og M234. Alle bygg og skur som ikke er vernet skal rives, eller for å si det på en annen måte: Kun den eldste delen av teglsteinsbyggene på hjørnet mot rundkjøringen skal stå igjen. Det er armert betong helt opp til loftet i bygget nærmest M234, så det arbeidet vil merkes mest.

Rive og byggesaker kan leses her:
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?mode=&caseno=201900814
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?mode=&caseno=201816724

Kommunen har både gitt tillatelse til rivingstiltak og rammetillatelse til oppføring. Når det gjelder regler for støy, så henvises det til forskrift om begrensing av støy i Oslo kommune:
https://lovdata.no/dokument/LF/forskrift/1974-10-09-2

En gang etter at rivningen er over vil det startes med grunnarbeider, og da er det planlagt en del pigging av grunnfjell og boring for sikring av grunn. Det blir nok det som merkes mest, men vi har ikke fått noen bestemt tidfesting av når dette starter ennå.

Rørutskiftingsprosjektet

Trygg VVS har etter anbudsrunde fått oppdraget med å skifte ut stigerørene for kaldt og varmt vann i borettslaget.  OBOS Prosjekt vil fortsette som prosjektleder til prosjektet er ferdig. Prosjektet vil starte rigging på høsten, og tomta foran M242 må være brakkeområde. Arbeidet vil først starte i kjellerne. De første leilighetene vil bli tatt i januar 2020.

Det vil komme en eller flere informasjonsmøter der entreprenør møter beboerne, og der vil det bli gitt mye mer informasjon. Vi minner igjen om anbefalingen om å vente med oppgradering av bad og kjøkken i egen leilighet.

Grevlinger på fellesområder

Vi har noen beboere i borettslaget som skaper litt uro for tiden, spesielt på kveldstid. Det gjelder en grevling-familie som har etablert seg under en vinterhage i 232. Grevlinger er normalt ikke farlige for mennesker, og biter kun hvis de blir trengt opp i et hjørne. Vi har likevel forståelse for at de kan skape bekymring, spesielt hos småbarnsforeldre.

Styret ser på mulige tiltak, men sanering lar seg ikke gjøre nå midt på sommeren. En eventuell stenging av hiet kan tidligst skje i august når ungene er ute. I mellomtiden er løsningen å forsøke å holde dem unna noen områder.

Anbefalte tiltak for å holde dem unna:

  • sette ut bokser eller spraye med salmiakk
  • henge opp strimler med aluminiumsfolie
  • sette ut plastvifter i plenen

Sterk lukt og bevegelse kan skremme dem vekk. Styret vil spraye noen steder og henge opp aluminiumsfolie rundt omkring. Beboere, spesielt de med markterrasser som måtte føle seg plaget, må gjerne gjøre det samme. Grevlingene vil nok ikke forsvinne så lenge de har hi her, så det er snakk om å holde dem på avstand.

Nye skilt ved søppelanlegg

Styret har montert et skilt som forbyr kjøretøy på over 3 tonn å kjøre inn på gårdsplassen. Dette er vektgrensene som tidligere er omtalt i et av infoskrivene.

På den ene containeren på søppelanlegget har styret montert et svært synlig klistremerke som ber folk om å ikke sette igjen søppel på bakken. Samtidig er stopp-forbudt-skiltene oppdatert slik at de blir mer synlige. Dette har vært en del hensetting av gjenstander rundt anlegget, og styret oppfordrer våre beboere om å holde det ryddig der.

BIlde av nytt skilt som viser maksgrense for vekt av kjøretøy på gårdsplassen over garasjen

Bilde av søppelanlegg med røde skilt for å hindre parkering av kjøretøy og hensetting av gjenstander

Styret ønsker alle en fortsatt god sommerferie

Protokoll fra generalforsamling

Bilde av bakgårdenProtokoll fra årets generalforsamling er nå tilgjengelig. Tidligere års protokoller og innkallinger ligger nå i et eget arkiv.

Ordensregler og retningslinjer for loftsutbygging ble vedtatt endret på årets generalforsamling. Oppdaterte versjoner av disse er nå lagt ut.

Vi er glad for at det kom 24 stykker på generalforsamlingen, det var spenning om oppmøtet siden møtet ikke ble holdt i borettslagets fellesrom. Vi håper likevel på enda større oppmøte neste gang. Hver eneste andelseier bør huske på at de eier ca. 1% av dette boligselskapet, og det er viktig å være med og bestemme. Vi har laget en egen artikkel med litt mer informasjon om generalforsamlinger.

Årsmøte og generalforsamling 2019

Årsmøte og generalforsamling 2019

Årets generalforsamling finner sted mandag, 13. mai, klokken 18:00, på Sagene IF klubbhus, Stavangergata 32. Se veibeskrivelse lenger ned. Vi åpner for registrering fra 17:50.

Husk å fylle ut registreringsblankett (side 3, eller last ned her og skriv ut) på forhånd. Dersom du ikke kan stille bør du sørge for å gi en fullmakt til en annen andelseier du kjenner, eller til styret, med instruks om hva de skal stemme.

Vi anbefaler sterkt alle andelseiere å lese gjennom innkallingen. Er det noe du lurer eller reagerer på så kontakt med styret på styret@badebakken.no i god tid før møtet.

Fristen for innmelding av saker til generalforsamling var ute før innkallingen gikk i trykken. Dersom man har en sak som må legges frem for borettslagets generalforsamling,  må man enten vente til våren 2020 eller det må avholdes ekstraordinær generalforsamling, noe som krever at enten styret kaller inn eller at man samler inn nok underskrifter. Vi har forøvrig laget en egen artikkel om generalforsamlinger.

Årets innkalling som pdf-fil

Saker til generalforsamlingen

I år legges det tre saker frem for generalforsamlingen fra styret og beboere. Vi ønsker å gjøre oppmerksom på at i sak 5.1 så er utkastet til nye retningslinjer inkludert bakerst, etter dokumentet som viser endringer. Vil du se dagens retningslinjer må du gå til siden for vedtekter og regler.

Veibeskrivelse

Fordi møtesalen vår fortsatt er under utbedring etter vannskaden som oppstod rett før jul, så arrangeres årets generalforsamling i andre etasje på Sagene IF Klubbhus. Det befinner seg i Stavangergata 32, rett «bak» bandybanen, rett til høyre etter at man har gått forbi Margarinfabrikken I og II.

 

Vårdugnad lørdag 27. april med ryddeaksjon

gardeningTid: Lørdag 27. april, kl: 11-15

Badebakken borettslag ønsker små og store velkommen til vårdugnad lørdag 27. april fra klokken 11. Kom for to eller tre eller fire timer etter som du har anledning. Vi regner med å avslutte klokken 15. Vi skal stelle i stand bakgården til 17. mai, og blant annet plante, legge ut bark og jord, fjerne ubrukte sykler, og rydde litt inne og ute. Det vil settes opp plakater på torget med oppgaver til alle.

For å sjekke om sykler og sparkesykler som står i sykkelstativene ute, i sykkelbodene eller under trappen inne er i bruk, vil alle sykler markeres med gulgrønn teip før påske. Dersom teipen ikke er fjernet innen dugnaden vil sykkelen bli fjernet. Dette gjelder også sykler som står låst og borettslaget er ikke erstatningsansvarlig for eventuelt klippet lås. Sykler og sparkesykler skal i tillegg alltid være merket med navn eller leilighetsnummer. 

ikke i container ragn sellsAlle andre private gjenstander på fellesarealer vil bli merket med gul lapp med advarsel. Gjenstanden skal fjernes umiddelbart, og vil bli fjernet på dugnaden. Dette gjelder for eksempel gjenstander plassert utenfor egen bod i kjeller, eller under trapp.

Vi er strenge på bruk av fellesarealene siden det ofte blir veldig fullt i sykkelrommene, og vi opplever at flere sykler støver ned.

Det er bestilt containere fra Ragn-Sells i forbindelse med dugnaden. Container og EL-bur settes ut onsdag. Containeren tømmes fredag for å være tom før dugnaden. Vi ønsker at beboerne kun benytter container inntil torsdag kveld.

Container: Til privat rask og dugnadsrusk. EL-bur: Kun til elektrisk og elektronisk avfall. Lyspærer og lysstoffrør skal ikke i EL-bur, disse kan leveres på Meny. NB! Dere må ikke kaste spesialavfall i container, som f.eks. bildekk og malingrester. Det medfører betydelige bøter. Slikt leveres til miljøstasjonen oppe på Shell eller kjøres til gjenbruksstasjon.

Vi anbefaler at beboerne i størst mulig grad bruker finn.no, facebook.com eller lignende og selger eller gir bort gjenstander som ikke er ødelagt.

Short version in English: Badebakken Borettslag arranges a communal cleanup twice a year, and the next one is scheduled for Saturday April 27th between 11 am and 3 pm. This is a nice occasion to be acquainted with your neighbours! Stay as long as you like. Something to eat will be served near the end of the day. Please add a permanent label to anything you place in communal areas inside and outside with your name or apartment number, all non-marked items will be removed. Bicycles have also been marked with green/yellow tape, to detect if they are in use. Bikes that still have this tape when the cleanup starts will get their locks cut and be removed.  There will be containers placed outside where you can throw away larger items of waste, but not later than Thursday, since we need an empty container for Saturday.

 

Saker til årsmøte 2019

I henhold til borettslagsloven § 7-4 varsles det herved om at ordinær generalforsamling i borettslaget vil bli avholdt torsdag 13. mai 2019.tegning av skrivende person

Frist for innmelding av saker er 1. mars 2019

Vi gjør oppmerksom på at det bare er saker som er nevnt i innkallingen som kan behandles på årsmøtet.

For å sikre effektiv og god behandling av slike saker, ber styret om følgende:

  • Det bør gå klart frem at saken ønskes behandlet på årsmøtet.
  • Forslagsstilleren bør formulere et konkret forslag til vedtak. Dette vil hjelpe årsmøtet med å behandle og ta stilling til saken.
  • Hvis en sak anses lite egnet for årsmøtet, vil styret drøfte med deg om saken heller bør behandles på et styremøte eller beboermøte etter årsmøtet.

Styret kan i enkelte tilfeller ta kontakt med forslagsstiller for ytterligere bearbeidelse før innkalling sendes ut.

Alle innmeldte saker må leveres skriftlig til styret innen fristen.  Alle saker vil bli sendt trykkeriet i et elektronisk format. Vi ser det derfor som ønskelig å få forslag tilsendt på epost til styret@badebakken.no. Saker på papir må enten sendes med brevpost til styrets leder eller leveres personlig til en av styremedlemmene.

Egen innkalling til årsmøtet, med vedlegg, vil sendes ut mellom 8 og 20 dager før møtet.

Oppdatering på vannskade i fellesrommet

Her var lekkasjen som rammet fellesrommet vårt

Det viste seg at vannet i møtesalen i 242 kom fra en lekkasje i det kommunale vannledningsnettet lenger opp i veien. Midt i januar fikk kommunen stoppet lekkasjen.

Folkene som i ukene etter nyttår arbeidet med å finne årsaken til vannet i kjelleren oppdaget det rant mye vann inn i kummen utenfor inngangsdøren til 242. Denne tar i mot vann fra dreneringsrøret på utsiden av bygget langs Bergensgata, og det rant friskt også i perioder uten snøsmelting. Entreprenørene henvendte seg til Oslo kommune for at de skulle foreta lytting etter lekkasjer, og det viste seg altså at det var på sin plass.

Det har også vært noe vann på gulvet i heissjakten og på kjøkkenet i fellesrommet. Det er ikke oppdaget vann i andre deler av kjelleren.

Møtesalen har sett bedre dager

KAPH entreprenør vil på vegne av forsikringsselskapet jobbe med å sette fellesrommet i stand igjen. Foreløpig har de sørget for å få fjernet møbler og gulvbelegg slik at det ikke skal dannes mugg. Det vil antakeligvis bli en del støy i forbindelse med at det må bores gjennom gulvet flere steder.

Det kan altså ta en god stund før fellesrommet kan benyttes av beboerne igjen. Det er snakk om å vente til etter vårløsningen før man kan starte opp reparasjonene for alvor. Vi krysser fingrene for at vi kan arrangere generalforsamling i egne lokaler i år.

Dette er en kraftig påminnelse til beboerne om at alle gjenstander i kjellerboder som ikke tåler vann bør opp noen centimeter fra gulvet.

Vannskade i fellesrommet

Det har dessverre vært inntrengning av vann i møtesalen i fellesrommet i Maridalsveien 242. Det vil ta en stund før det kan leies ut til beboere igjen. Forsikringsselskap og rørleggere er på saken.

Et trist syn møtte styremedlemmene da de kom ned i møtesalen 20. desember

Justering av felleskostnader 01.01.2019

Styret i Badebakken borettslag vedtok på ekstraordinært styremøte avholdt 1. november 2018 at felleskostnadene skulle justeres med utgangspunkt i dagens nivå, slik som følger:

Drift og vedlikeholdskostnader: 0%
Finanskostnader: -60%
Vedlikeholdstillegg for balkonger: 0%

De nye felleskostnadene gjelder fra 1. januar 2019.

En oppfordring før vinteren

Har snøen lavet ned?
Ingen vaktmester er å se?
Du kan du gjøre no’ med det!
En skuffe, rød og fin
står nå ved døren din.

Bakken fra garasjen er bratt
og blir isete og glatt.
Så har det snødd en natt
så husk å fjerne litt snø,
og spre litt salt og strø.

Som Narvestad en gang kvad:
Det er en du i dugnad

Det er kanskje best at vi tar dette i prosaform også:

Borettslaget har nå plassert ut snøskuffer i alle inngangspartier, i nærheten av inngangsdøra. De er merket med husnummer. Skuffene skal alltid settes tilbake på innsiden ved døren når de er benyttet.

Selv om vi betaler for vintertjenester hos Vaktmester Andersen, så vet vi jo at det kan ta noe tid før de er på plass, og i mellomtiden er det veldig fint om beboerne tar i et tak og rydder en gangsti ut fra døren og eventuelt fjerner snøfonner som har bygget seg opp ved inngangsdøra. Det er en stor fordel at snøen ikke trampes ned, for da blir det issvuller når været slår om. Husk at ikke alle beboerne er like gode til bens, så innsats av en spreking vil settes pris på!

Ved garasjeporten finnes det en snøskuffe, men også strøsand og snøsmelt. Dersom det har snødd mye så vil både du og de andre som skal kjøre ut senere ha glede av at det har blitt fjernet snø som ligger i oppkjøringen. Dersom det er mye is er det fint om du strør med grus og snøsmelt (så lenge det er varmere enn 10 minusgrader) i samme slengen. På den måten kan vi unngå at noen kjører seg fast i oppkjøringen og ingen kommer seg ut og inn av garasjen, slik som det skjedde forrige vinter.

Om alle bidrar med litt dugnad utenom dugnadene, vil borettslaget oppleves mye bedre for alle beboere.

borettslaget trenger din innsats

bilde av oppkjøring i garasje med mye snø

Rydding i fellesarealer

Savner du en gjenstand som ble borte fra fellesarealene? Eller kanskje du står du i fare for å snart savne noe?

Styret har gått en runde i alle fellesarealer og dokumentert tilstanden. Det var stort sett ganske ryddig de fleste steder denne gangen, og det er jo bra. Noen sykkelboder er overfylte, og som vi skrev i beboerbrevet kan det være nødvendig å innføre et kvotesystem.

Husk at absolutt alle ting som settes i fellesarealer skal være permanent og tydelig merket med enten leilighetsnummer eller navn. Dersom dette ikke følges vil det bli fjernet når vi rydder under dugnaden. Gjenstander som kan ha verdi blir stort sett mellomlagret i berederrommene inntil eierne kontakter styret. Det som ser ut som søppel blir hevet rett i containeren. Som det kommer frem av husordensreglene så tar ikke borettslaget noe som helst ansvar for gjenstander lagret i strid mot husordensreglene på fellesarealene, så det nytter ikke å be om erstatning.

Les også dugnadsinnkallingen.

 

M234: Badebasseng er ikke noe som skal lagres under trappen.

M234: Savner du akebrett eller snowboard? Disse ble ryddet under vårdugnaden, og kastes på neste vårdugnad. Bruk bodene for lagring av slikt. Ikke sykkelboder og fellesarealer.

M240: Kjenner du denne sykkelen? Den ble ryddet på forrige ryddeaksjon. Kontakt styret om du vil ha den tilbake

M242: Trådkurvstativer hensatt i gang vil bli kastet på dugnaden

M242: Kjelleren er brukt som lagringsplass. Alt skal vekk på dugnaden. Bruk bodene til lagring.

M242: Kjelleren er brukt som lagringsplass. Alt skal vekk på dugnaden. Bruk bodene til lagring.

M242: Kjelleren er brukt som lagringsplass. Alt skal vekk på dugnaden. Bruk bodene til lagring.

Overfylt container onsdag kveld

Containeren skal ikke være overfylt slik som her. Vi risikerer at den ikke blir hentet om det er for mye avfall. Ingen må fylle mer i containeren nå. Den vil bli tømt i morgen, torsdag morgen, slik at beboere kan kaste resten av avfallet sitt. Containeren som settes ut fredag skal KUN brukes til dugnad.

overfylt container

Overfylt container

Høstdugnad lørdag 13. oktober 11-15

Rake

Badebakken Borettslag ønsker små og store velkommen til årets høstdugnad lørdag 13. oktober fra klokken 11. Kom for to eller tre eller fire timer etter som du har anledning. Vi regner med å avslutte ca. klokken 15. Vi skal stelle i stand bakgården for vinteren og rydde ute og inne i fellesarealene. Det blir noe å spise og drikke til arbeidsfolket.

Ta kontakt med grøntkomiteen om du har lyst til å bidra og bestemme litt over hvordan vi skal ha det ute.

Vi minner om at alt som står på fellesarealene inne og ute skal være merket med andelsnummer eller navn og at gjenstander som ikke er merket vil bli fjernet.  

0000259 container-10m3 280

ikke i container ragn sells

Det vil settes ut container noen dager før dugnaden, og denne kan benyttes av beboere fram til torsdag kveld for privat avfall. Etter det er det forbudt å hive noe i containeren til etter at dugnaden er over. Containeren skal ikke fylles over kanten.

Det må ikke kaste spesialavfall som f.eks tomme gassbokser, bildekk og malingrester. Det medfører bøter for borettslaget. Slikt leveres til miljøstasjonen oppe på Shell eller kjøres til Haraldrud gjenbruksstasjon. I tillegg vil det bli utplassert to EL-bur til elektrisk avfall. Merk at lysstoffrør og sparepærer leveres på Meny, ikke i EL-bur! Containeren som kommer fredag skal kun benyttes til dugnad. Etter dugnaden kan beboere også kaste avfall i denne, dersom det er ledig plass. Containeren skal ikke fylles over kanten.

Vi anbefaler at beboerne i størst mulig grad bruker finn.no eller lignende og selger eller gir bort gjenstander som ikke er ødelagt. Man kan også gi bort ting på borettslagets facebookgruppe.

Short version in English: Badebakken Borettslag arranges a communal cleanup twice a year, and the next one is scheduled for Saturday October 13th between 11 am and 3 pm. This is a nice occasion to get acquainted with your neighbours! Stay as long as you like! Something to eat will be served near the end of the day. Please label anything you place in communal areas inside and outside with your name or apartment number, all non-marked items will be removed.  There will be containers placed outside where you can throw away larger items of waste until Thursday evening, but please do not throw hazardous materials or rubber tyres. Those must be disposed of at e.g. Haraldrud Gjenbruksstasjon and the Shell gas station nearby. The container arriving on Friday is for the cleanup and will be closed for general use.

 

Garasjenyheter

Først en nyhet som bare gjelder andelseiere som eier garasjeplass: Styret har etter oppdrag fra forrige generalforsamling inngått avtale med Smartly AS om utbygging av ladepunkter i garasje. All administrasjon vil være mellom den enkelte andelseier og Smartly AS. I dag har vi distribuert et skriv fra Smartly som også kan leses her: garasje_lading_bestillingsskjema.pdf

FRIST: Fredag 14. september kl. 16

Samtidig ønsker styret å offentliggjøre et nytt elektronisk skjema der man kan registrere ønske om å kjøpe/selge/leie/leie ut garasjeplass, samt registrere utleie av garasjeplass. Dere får tilgang til skjemaet nederst på bestillingssiden.

Skuring og boning fra tirsdag 24. juli 08:00

For å hindre slitasje av gulv og opprettholde utseendet på fellesarealene, har vi kontaktet CityMaid og bestilt skuring og boning.

OBS: Det vil ta ca. 30 minutter fra det er bonet til man kan gå på gulvet.

Vi ber om at beboerne respekterer dette, slik at resultatet blir bra. Det går an å gå på gulvene etter skuring, det er kun etter boning dette gjelder. Det vil bli bonet to lag på alle gulv.

Generalforsamling 2018

Årets generalforsamling finner sted i dag, torsdag, 31. mai, klokken 18:00, i fellesrommet i Maridalsveien 242. Vi åpner for registrering fra 17:50.

Husk å fylle ut registreringsblankett (side 3, eller last ned her og skriv ut) på forhånd. Dersom du ikke kan stille bør du sørge for å gi en fullmakt til en annen andelseier du kjenner, eller til styret, med instruks om hva de skal stemme.

Vi har også lister for påmelding og sjekk av opplysninger til elektroniske for e-post og tekstmeldinger, dere vil bli sendt til dette etter å ha blitt registrert.

Vi anbefaler sterkt alle andelseiere å lese gjennom innkallingen før møtet dersom det ikke allerede er gjort. D

Fristen for innmelding av saker til generalforsamling var ute før innkallingen gikk i trykken. Dersom man har en sak som må legges frem for borettslagets generalforsamling,  må man enten vente til våren 2019 eller det må avholdes ekstraordinær generalforsamling, noe som krever at enten styret kaller inn eller at man samler inn nok underskrifter.

Årets innkalling som pdf-fil

 

For styret