Saker til årsmøte 2019

I henhold til borettslagsloven § 7-4 varsles det herved om at ordinær generalforsamling i borettslaget vil bli avholdt torsdag 13. mai 2019.tegning av skrivende person

Frist for innmelding av saker er 1. mars 2019

Vi gjør oppmerksom på at det bare er saker som er nevnt i innkallingen som kan behandles på årsmøtet.

For å sikre effektiv og god behandling av slike saker, ber styret om følgende:

  • Det bør gå klart frem at saken ønskes behandlet på årsmøtet.
  • Forslagsstilleren bør formulere et konkret forslag til vedtak. Dette vil hjelpe årsmøtet med å behandle og ta stilling til saken.
  • Hvis en sak anses lite egnet for årsmøtet, vil styret drøfte med deg om saken heller bør behandles på et styremøte eller beboermøte etter årsmøtet.

Styret kan i enkelte tilfeller ta kontakt med forslagsstiller for ytterligere bearbeidelse før innkalling sendes ut.

Alle innmeldte saker må leveres skriftlig til styret innen fristen.  Alle saker vil bli sendt trykkeriet i et elektronisk format. Vi ser det derfor som ønskelig å få forslag tilsendt på epost til styret@badebakken.no. Saker på papir må enten sendes med brevpost til styrets leder eller leveres personlig til en av styremedlemmene.

Egen innkalling til årsmøtet, med vedlegg, vil sendes ut mellom 8 og 20 dager før møtet.

Oppdatering på vannskade i fellesrommet

Her var lekkasjen som rammet fellesrommet vårt

Det viste seg at vannet i møtesalen i 242 kom fra en lekkasje i det kommunale vannledningsnettet lenger opp i veien. Midt i januar fikk kommunen stoppet lekkasjen.

Folkene som i ukene etter nyttår arbeidet med å finne årsaken til vannet i kjelleren oppdaget det rant mye vann inn i kummen utenfor inngangsdøren til 242. Denne tar i mot vann fra dreneringsrøret på utsiden av bygget langs Bergensgata, og det rant friskt også i perioder uten snøsmelting. Entreprenørene henvendte seg til Oslo kommune for at de skulle foreta lytting etter lekkasjer, og det viste seg altså at det var på sin plass.

Det har også vært noe vann på gulvet i heissjakten og på kjøkkenet i fellesrommet. Det er ikke oppdaget vann i andre deler av kjelleren.

Møtesalen har sett bedre dager

KAPH entreprenør vil på vegne av forsikringsselskapet jobbe med å sette fellesrommet i stand igjen. Foreløpig har de sørget for å få fjernet møbler og gulvbelegg slik at det ikke skal dannes mugg. Det vil antakeligvis bli en del støy i forbindelse med at det må bores gjennom gulvet flere steder.

Det kan altså ta en god stund før fellesrommet kan benyttes av beboerne igjen. Det er snakk om å vente til etter vårløsningen før man kan starte opp reparasjonene for alvor. Vi krysser fingrene for at vi kan arrangere generalforsamling i egne lokaler i år.

Dette er en kraftig påminnelse til beboerne om at alle gjenstander i kjellerboder som ikke tåler vann bør opp noen centimeter fra gulvet.

Vannskade i fellesrommet

Det har dessverre vært inntrengning av vann i møtesalen i fellesrommet i Maridalsveien 242. Det vil ta en stund før det kan leies ut til beboere igjen. Forsikringsselskap og rørleggere er på saken.

Et trist syn møtte styremedlemmene da de kom ned i møtesalen 20. desember

Justering av felleskostnader 01.01.2019

Styret i Badebakken borettslag vedtok på ekstraordinært styremøte avholdt 1. november 2018 at felleskostnadene skulle justeres med utgangspunkt i dagens nivå, slik som følger:

Drift og vedlikeholdskostnader: 0%
Finanskostnader: -60%
Vedlikeholdstillegg for balkonger: 0%

De nye felleskostnadene gjelder fra 1. januar 2019.

En oppfordring før vinteren

Har snøen lavet ned?
Ingen vaktmester er å se?
Du kan du gjøre no’ med det!
En skuffe, rød og fin
står nå ved døren din.

Bakken fra garasjen er bratt
og blir isete og glatt.
Så har det snødd en natt
så husk å fjerne litt snø,
og spre litt salt og strø.

Som Narvestad en gang kvad:
Det er en du i dugnad

Det er kanskje best at vi tar dette i prosaform også:

Borettslaget har nå plassert ut snøskuffer i alle inngangspartier, i nærheten av inngangsdøra. De er merket med husnummer. Skuffene skal alltid settes tilbake på innsiden ved døren når de er benyttet.

Selv om vi betaler for vintertjenester hos Vaktmester Andersen, så vet vi jo at det kan ta noe tid før de er på plass, og i mellomtiden er det veldig fint om beboerne tar i et tak og rydder en gangsti ut fra døren og eventuelt fjerner snøfonner som har bygget seg opp ved inngangsdøra. Det er en stor fordel at snøen ikke trampes ned, for da blir det issvuller når været slår om. Husk at ikke alle beboerne er like gode til bens, så innsats av en spreking vil settes pris på!

Ved garasjeporten finnes det en snøskuffe, men også strøsand og snøsmelt. Dersom det har snødd mye så vil både du og de andre som skal kjøre ut senere ha glede av at det har blitt fjernet snø som ligger i oppkjøringen. Dersom det er mye is er det fint om du strør med grus og snøsmelt (så lenge det er varmere enn 10 minusgrader) i samme slengen. På den måten kan vi unngå at noen kjører seg fast i oppkjøringen og ingen kommer seg ut og inn av garasjen, slik som det skjedde forrige vinter.

Om alle bidrar med litt dugnad utenom dugnadene, vil borettslaget oppleves mye bedre for alle beboere.

borettslaget trenger din innsats

bilde av oppkjøring i garasje med mye snø

Rydding i fellesarealer

Savner du en gjenstand som ble borte fra fellesarealene? Eller kanskje du står du i fare for å snart savne noe?

Styret har gått en runde i alle fellesarealer og dokumentert tilstanden. Det var stort sett ganske ryddig de fleste steder denne gangen, og det er jo bra. Noen sykkelboder er overfylte, og som vi skrev i beboerbrevet kan det være nødvendig å innføre et kvotesystem.

Husk at absolutt alle ting som settes i fellesarealer skal være permanent og tydelig merket med enten leilighetsnummer eller navn. Dersom dette ikke følges vil det bli fjernet når vi rydder under dugnaden. Gjenstander som kan ha verdi blir stort sett mellomlagret i berederrommene inntil eierne kontakter styret. Det som ser ut som søppel blir hevet rett i containeren. Som det kommer frem av husordensreglene så tar ikke borettslaget noe som helst ansvar for gjenstander lagret i strid mot husordensreglene på fellesarealene, så det nytter ikke å be om erstatning.

Les også dugnadsinnkallingen.

 

M234: Badebasseng er ikke noe som skal lagres under trappen.

M234: Savner du akebrett eller snowboard? Disse ble ryddet under vårdugnaden, og kastes på neste vårdugnad. Bruk bodene for lagring av slikt. Ikke sykkelboder og fellesarealer.

M240: Kjenner du denne sykkelen? Den ble ryddet på forrige ryddeaksjon. Kontakt styret om du vil ha den tilbake

M242: Trådkurvstativer hensatt i gang vil bli kastet på dugnaden

M242: Kjelleren er brukt som lagringsplass. Alt skal vekk på dugnaden. Bruk bodene til lagring.

M242: Kjelleren er brukt som lagringsplass. Alt skal vekk på dugnaden. Bruk bodene til lagring.

M242: Kjelleren er brukt som lagringsplass. Alt skal vekk på dugnaden. Bruk bodene til lagring.

Overfylt container onsdag kveld

Containeren skal ikke være overfylt slik som her. Vi risikerer at den ikke blir hentet om det er for mye avfall. Ingen må fylle mer i containeren nå. Den vil bli tømt i morgen, torsdag morgen, slik at beboere kan kaste resten av avfallet sitt. Containeren som settes ut fredag skal KUN brukes til dugnad.

overfylt container

Overfylt container

Høstdugnad lørdag 13. oktober 11-15

Rake

Badebakken Borettslag ønsker små og store velkommen til årets høstdugnad lørdag 13. oktober fra klokken 11. Kom for to eller tre eller fire timer etter som du har anledning. Vi regner med å avslutte ca. klokken 15. Vi skal stelle i stand bakgården for vinteren og rydde ute og inne i fellesarealene. Det blir noe å spise og drikke til arbeidsfolket.

Ta kontakt med grøntkomiteen om du har lyst til å bidra og bestemme litt over hvordan vi skal ha det ute.

Vi minner om at alt som står på fellesarealene inne og ute skal være merket med andelsnummer eller navn og at gjenstander som ikke er merket vil bli fjernet.  

0000259 container-10m3 280

ikke i container ragn sells

Det vil settes ut container noen dager før dugnaden, og denne kan benyttes av beboere fram til torsdag kveld for privat avfall. Etter det er det forbudt å hive noe i containeren til etter at dugnaden er over. Containeren skal ikke fylles over kanten.

Det må ikke kaste spesialavfall som f.eks tomme gassbokser, bildekk og malingrester. Det medfører bøter for borettslaget. Slikt leveres til miljøstasjonen oppe på Shell eller kjøres til Haraldrud gjenbruksstasjon. I tillegg vil det bli utplassert to EL-bur til elektrisk avfall. Merk at lysstoffrør og sparepærer leveres på Meny, ikke i EL-bur! Containeren som kommer fredag skal kun benyttes til dugnad. Etter dugnaden kan beboere også kaste avfall i denne, dersom det er ledig plass. Containeren skal ikke fylles over kanten.

Vi anbefaler at beboerne i størst mulig grad bruker finn.no eller lignende og selger eller gir bort gjenstander som ikke er ødelagt. Man kan også gi bort ting på borettslagets facebookgruppe.

Short version in English: Badebakken Borettslag arranges a communal cleanup twice a year, and the next one is scheduled for Saturday October 13th between 11 am and 3 pm. This is a nice occasion to get acquainted with your neighbours! Stay as long as you like! Something to eat will be served near the end of the day. Please label anything you place in communal areas inside and outside with your name or apartment number, all non-marked items will be removed.  There will be containers placed outside where you can throw away larger items of waste until Thursday evening, but please do not throw hazardous materials or rubber tyres. Those must be disposed of at e.g. Haraldrud Gjenbruksstasjon and the Shell gas station nearby. The container arriving on Friday is for the cleanup and will be closed for general use.

 

Garasjenyheter

Først en nyhet som bare gjelder andelseiere som eier garasjeplass: Styret har etter oppdrag fra forrige generalforsamling inngått avtale med Smartly AS om utbygging av ladepunkter i garasje. All administrasjon vil være mellom den enkelte andelseier og Smartly AS. I dag har vi distribuert et skriv fra Smartly som også kan leses her: garasje_lading_bestillingsskjema.pdf

FRIST: Fredag 14. september kl. 16

Samtidig ønsker styret å offentliggjøre et nytt elektronisk skjema der man kan registrere ønske om å kjøpe/selge/leie/leie ut garasjeplass, samt registrere utleie av garasjeplass. Dere får tilgang til skjemaet nederst på bestillingssiden.

Skuring og boning fra tirsdag 24. juli 08:00

For å hindre slitasje av gulv og opprettholde utseendet på fellesarealene, har vi kontaktet CityMaid og bestilt skuring og boning.

OBS: Det vil ta ca. 30 minutter fra det er bonet til man kan gå på gulvet.

Vi ber om at beboerne respekterer dette, slik at resultatet blir bra. Det går an å gå på gulvene etter skuring, det er kun etter boning dette gjelder. Det vil bli bonet to lag på alle gulv.

Generalforsamling 2018

Årets generalforsamling finner sted i dag, torsdag, 31. mai, klokken 18:00, i fellesrommet i Maridalsveien 242. Vi åpner for registrering fra 17:50.

Husk å fylle ut registreringsblankett (side 3, eller last ned her og skriv ut) på forhånd. Dersom du ikke kan stille bør du sørge for å gi en fullmakt til en annen andelseier du kjenner, eller til styret, med instruks om hva de skal stemme.

Vi har også lister for påmelding og sjekk av opplysninger til elektroniske for e-post og tekstmeldinger, dere vil bli sendt til dette etter å ha blitt registrert.

Vi anbefaler sterkt alle andelseiere å lese gjennom innkallingen før møtet dersom det ikke allerede er gjort. D

Fristen for innmelding av saker til generalforsamling var ute før innkallingen gikk i trykken. Dersom man har en sak som må legges frem for borettslagets generalforsamling,  må man enten vente til våren 2019 eller det må avholdes ekstraordinær generalforsamling, noe som krever at enten styret kaller inn eller at man samler inn nok underskrifter.

Årets innkalling som pdf-fil

 

Garasjefeiing onsdag 9. mai

Det blir garasjefeiing onsdag 9. mai fra kl. 10:00 – 13:00. Vi ber alle om å sørge for at bilen er parkert et annet sted i dette tidsrommet. Dette er viktig for å sikre en effektiv og god feiing av garasjen. Dersom du leier ut garasjen, ber vi deg gi leietaker beskjed.

Husk også på å fjerne gjenstander og avfall som ikke skal være på plassen i utgangspunktet. Ett sett dekk kan stå på plassen.

Vårdugnad lørdag 5. mai

gardeningTid: Lørdag 5. mai, kl: 11-15

Badebakken borettslag ønsker små og store velkommen til vårdugnad lørdag 5. mai fra klokken 11. Kom for to eller tre eller fire timer etter som du har anledning. Vi regner med å avslutte ca. klokken 15. Vi skal stelle i stand bakgården til 17. mai, og blant annet plante, legge ut bark og jord, fjerne ubrukte sykler, og rydde litt her og der. Det vil settes opp plakater på torget med oppgaver til alle.

Vi minner om at alt som står på fellesarealene inne og ute skal være permanent merket med andelsnummer eller navn. Gjenstander som ikke er merket vil bli fjernet. Alle sykler i fellesboder og sykkelstativer ute er merket med gulgrønn teip, for å finne ut hvilke som ikke er i bruk. Dersom ikke teipen er fjernet av beboer før dugnaden, vil lås bli klippet og sykkel fjernet. Dette gjelder uansett om det er navnelapp på sykkelen. 

ikke i container ragn sellsVi er strenge på bruk av fellesarealene siden det ofte blir veldig fullt i sykkelrommene, og vi opplever at flere sykler støver ned.

Det er bestilt containere fra Ragn-Sells i forbindelse med dugnaden. Container og EL-bur settes ut onsdag. Containeren tømmes fredag for å være tom før dugnaden. Vi ønsker at beboerne kun benytter container inntil torsdag kveld.

Vi anbefaler at beboerne i størst mulig grad bruker finn.no, facebook.com eller lignende og selger eller gir bort gjenstander som ikke er ødelagt.

Short version in English: Badebakken Borettslag arranges a communal cleanup twice a year, and the next one is scheduled for Saturday May 5th between 11 am and 3 pm. This is a nice occasion to be acquainted with your neighbours! Stay as long as you like. Something to eat will be served near the end of the day. Please add a permanent label to anything you place in communal areas inside and outside with your name or apartment number, all non-marked items will be removed. Bicycles have also been marked with green/yellow tape, to detect if they are in use. Bikes that still have this tape when the cleanup starts will get their locks cut and be removed.  There will be containers placed outside where you can throw away larger items of waste, but not later than Thursday, since we need an empty container for Saturday.

 

Saker til årsmøte 2018

I henhold til borettslagsloven § 7-4 varsles det herved om at ordinær generalforsamling i borettslaget vil bli avholdt torsdag 31. mai 2018.tegning av skrivende person

Frist for innmelding av saker er 3. april 2018 (første hverdag etter påske)

Vi gjør oppmerksom på at det bare er saker som er nevnt i innkallingen som kan behandles på generalforsamlingen.

For å sikre effektiv og god behandling av slike saker, ber styret om følgende:

  • Det bør gå klart frem at saken ønskes behandlet på generalforsamlingen
  • Forslagsstilleren bør formulere et konkret forslag til vedtak. Dette vil hjelpe generalforsamlingen med å behandle og ta stilling til saken.
  • Hvis en sak anses lite egnet for generalforsamlingen, vil styret drøfte med deg om saken heller bør behandles på et styremøte eller beboermøte etter generalforsam

Styret kan i enkelte tilfeller ta kontakt med forslagsstiller for ytterligere bearbeidelse før innkalling sendes ut.

Alle innmeldte saker må leveres skriftlig til styret innen fristen.   Alle saker vil bli sendt trykkeriet i et elektronisk format. Vi ser det derfor som ønskelig å få forslag tilsendt på epost til styret@badebakken.no

Egen innkalling til generalforsamlingen, med vedlegg, vil sendes ut mellom 8 og 20 dager før møtet.

Innkalling til ekstraordinær generalforsamling 20. mars

Innkalling til ekstraordinær generalforsamling 20. mars

Det innkalles til ekstraordinær generalforsamling i Badebakken borettslag. Tid og sted: Tirsdag 20. mars 2018, kl. 18.00 i fellesrommet, Maridalsveien 242.

Styret har valgt å kalle inn til ekstraordinær generalforsamling på dette tidspunktet fordi vi har prosjekter som eierne må ta stilling til før de kan fortsette. Første sak går på oppgradering av vannforsyningen i borettslaget, en sak det er informert om flere ganger tidligere. Andre sak går på en utbygging som har ført til krav fra myndighetene om installasjon av klasse 2 brannalarmanlegg i Maridalsveien 236. Tredje sak dreier seg om oppfølging av oppdraget gitt på forrige ordinære generalforsamling om opplegg for lading av el-bil i garasjen.

Skriftlig innkalling er lagt i postkasser og sendt til borteboere. Vi anbefaler sterkt alle andelseiere å lese gjennom innkallingen snarest mulig dersom det ikke allerede er gjort. Dersom du har spørsmål eller kritikk bør du kontakte styreleder for dialog på forhånd, slik at generalforsamlingen blir så effektiv som mulig.

Innkalling som pdf-fil

Bilde av 242

VVS-prosjekt

Som varslet i infoskriv av september 2016 og innkalling til generalforsamling våren 2017, så har styret hyret inn OBOS Prosjekt for å se på mulighet for oppgradering av VVS-anlegget i alle blokker.

Bakgrunn

I 2016 og årene før hadde vært veldig mange vannlekkasjer, hovedsakelig fra kjøkken og vannføringer til bad. Dette hadde medført at forsikringspremiene steg til værs og styret tok kontakt med OBOS Prosjekt for å få en evaluering av VVS-anlegget, anbefalinger og eventuelt bistand i et oppgraderingsprosjekt. Det er kun snakk om vanntilførsel, ikke avløpsrør. Forarbeidet har pågått en stund.

Det er planlagt å avholde en ekstraordinær generalforsamling før prosjektet blir lagt ut på anbudsrunde. Der vil utfordringer og mulige konsekvenser vil bli presentert. Det vil bli sendt ut skriftlig innkalling til alle andelseiere i tråd med vedtektenes § 9-2 og 9-3.

Planer om å pusse opp bad eller kjøkken?

Alle som er i ferd med eller har planer om å pusse opp bad eller kjøkken bør ta kontakt med styreleder og informere om dette.

Denne meldingen blir også levert via infoskriv som deles ut i postkassene.

Takk til de som møtte opp på høstdugnad

Takk til de som møtte opp på høstdugnad

Tusen takk til de som møtte opp på dagens dugnad og bidro til å gjøre borettslaget pent og pyntelig og klar for vinteren! Containeren ble fylt opp av kvist og løv og annet rask, og deretter ble det pizza og brus på alle som ville ha.

Vi sees på vårdugnaden! Under kan dere se noen få bilder under og etter dugnaden.

les mer…

Høstdugnad lørdag 14. oktober

Rake

Badebakken Borettslag ønsker små og store velkommen til årets høstdugnad lørdag 14. oktober fra klokken 11. Kom for to eller tre eller fire timer etter som du har anledning. Vi regner med å avslutte ca. klokken 15. Vi skal stelle i stand bakgården for vinteren og rydde ute og inne i fellesarealene.

Vi minner om at alt som står på fellesarealene inne og ute skal være merket med andelsnummer eller navn og at gjenstander som ikke er merket vil bli fjernet.  

0000259 container-10m3 280

Det blir noe å spise og drikke til arbeidsfolket.

ikke i container ragn sells

Styret har bestilt containere fra Ragn-Sells i forbindelse med dugnaden. Det vil settes ut container på tirsdag som kan benyttes av beboere fram til torsdag kveld for privat avfall.

NB! Det må ikke kaste spesialavfall som f.eks bildekk og malingrester. Det medfører bøter. Slikt leveres til miljøstasjonen oppe på Shell eller kjøres til Haraldrud gjenbruksstasjon. I tillegg vil det bli utplassert to EL-bur til elektrisk avfall. Merk lysstoffrør og sparepærer leveres på Meny, ikke i EL-bur! Containeren som kommer fredag skal kun benyttes til dugnad. Etter dugnaden kan beboere også kaste avfall i denne, dersom det er ledig plass. OBS: Containeren skal ikke overfylles. Klikk på plakaten for å se stor versjon i nytt vindu om du ikke kan lese teksten her.

Vi anbefaler at beboerne i størst mulig grad bruker finn.no eller lignende og selger eller gir bort gjenstander som ikke er ødelagt. Man kan også gi bort ting på borettslagets facebookgruppe.

Short version in English: Badebakken Borettslag arranges a communal cleanup twice a year, and the next one is scheduled for Saturday October 14th between 11 am and 3 pm. This is a nice occasion to be acquainted with your neighbours! Stay as long as you like! Something to eat will be served near the end of the day. Please label anything you place in communal areas inside and outside with your name or apartment number, all non-marked items will be removed.  There will be containers placed outside where you can throw away larger items of waste until Thursday evening, but please do not throw hazardous materials or rubber tyres. Those must be disposed of at e.g. Haraldrud Gjenbruksstasjon and the Shell gas station nearby. The container arriving on Friday is for the cleanup and will be closed for general use.

 

Arbeide med uteområde ved M232

bilde utenfor m232 etter at skur er revet - klikk for større bilde

Etter at søppelhuset ikke lenger var i bruk, var det åpenbart at dette området kunne brukes til noe annet. Styret bad beboerne i borettslaget om innspill til hvordan området kunne utformes, og et beboermøte ble arrangert 4. april.

Møtet gav følgende innspill til styret:

  • Høyere mur mot bilverksted.
  • Hekk på innsiden av mur, muligens løftet opp i kasse.
  • Bredere oppkjørsel, slik som i M238 og M240, der det skal være mulig å kjøre inn en container.
  • Mest mulig gress.
  • Ta vare på flest mulig av de eksisterende trærne.

I tillegg ønsket styret å få rettet ut avløpsrøret fra M232 for å unngå tilbakeslag av kloakk, som har vært et problem tidligere.

Vedlikeholdsprosjekt AS er nå ferdige med rivning av søpleskur og utretting av avløpsrør, og arbeidet med å lage ny innkjørsel og grøntareal der søppelskuret stod er startet opp. En murer har allerede økt høyden på muren, etter at vi fikk OK fra bilverkstedet i M230.

Styret hadde fredag onsdag kveld et møte med en del bekymrede beboere i M232 der det kom en del innspill når det gjaldt bredde på gressplen og gangvei/oppkjørsel.

Styret har behandlet innspillene og diskutert grundig forslagene som er fremmet. Styret har vedtatt at oppkjørsel skal bygges i samme bredde, 3,15m, som for de andre blokkene i borettslaget som har slik innkjørsel (dvs. M238 og M240). Høyre kant sett mot bygget flyttes 0,5 meter til høyre slik at plenarealet blir noe større. Venstre hjørne avrundes noe, slik at det blir lett å rygge inn nære venstre kant. Dette vedtaket tar til følge alle innspill fra beboermøtet som ble holdt 3. april.

Mens arbeidet pågår kan det bli vanskelig å bruke gangveien til M232, men det er ikke veldig langt å gå rundt via M238. Styret beklager ulempene det medfører for beboerne i M232.

Modell av arealbruk

Omtrentlig modell av hvordan oppkjørsel blir foran M232. Merk at treet til høyre for oppkjørselen ikke skal fjernes, det er bare borte fra modellen slik at man ser arealbruken.

M232 Grunnarbeider Sep 2017

Etter at grunnarbeidet er gjort, vil grøntkomiteen hjelpe styret med å planlegge detaljene for området, f.eks. møblering og planting av busker, med mer. Dette arbeidet vil starte til våren. Det er allerede klart at stakittgjerdet vil bli skiftet ut og et nytt satt opp.

Bredde på oppkjørsel

Bredde på oppkjørsel blir slik som ved M238 for å sikre at folk kommer forbi også når vaktmester eller håndverker er på besøk:

20170907 080506

 

Sommer 2017

containerdisasterDen neste tiden kan nøkler til veibom og søppelanlegg (sidedør på boksene) lånes hos B. Halvorsen i M236 H0503.

Søppelhuset ved Maridalsveien 232 er nå revet. Det skal rettes ut kloakkrør og det skal bli nytt grøntområde slik beboermøtet kom fram til i våres. Muren mot bilverkstedet har blitt forhøyet allerede.

Som de fleste sikkert har fått med seg har det blitt store skader på den ene papircontaineren vår. Vi er i dialog med REN. En av styrets medlemmer var også i dialog med hentemannskapet da det skjedde, og de fortalte at dette var rapportert inn. Boksen er lagt tvers over brønnen slik at ingen skal ramle nedi.

soplehus232 rives